top of page

Den 19. Desemmber 2013 ble avgjørelsen tatt

 

18/5 2015 bilr det start på, forhåpentligvis, et fantastisk eventyr.
Tanken kom fra det blå. Første mulighet til å få lagt den død, var kona. Hun sa «sett igang» Deretter var det opp til meg. Arbeidsgiver er med på dette, så da er det bare å dra igang.

Det føles befriende å ha et mål i sikte som ikke er relatert til jobb eller andre hverdagslige bekymringer.

 

For 6 år siden var det gjennomføringen av Nordsjørittet, fra Egersund til Sandnes. Som var det STORE utfordringen. Ting endrer seg……

På vei til jobben i dag slo det meg, jeg er jo diabetiker. Riktig nok har jeg vært det de siste 42 år av mitt liv. Det hører med til historien at jeg har taklet dette i alle år, med god kontroll. Dette har vært en del av meg, og ikke før jeg begynte å sykle opplevde jeg dette som en stor sak.

Sykling og blodsukkerverdier er ikke lett.
Driver en med fysisk aktivitet vet en at dette med å spise riktig er viktig foran fysiske anstrengelser. En snakker om å ”spise seg opp” eller ”lade karbohydratlageret” Men med diabetesen må dette kjøres manuelt, minutt for minutt. Det å starte med høye verdier er i forhold til prestasjonen like ille som å starte med lave verdier. Kroppen forbrenner forskjellig utfra belastning, dagsform o.s.v. Dette er ikke lett men det lar seg ordne, med litt innsats.

Sommeren 2015 syklet jeg "The North Sea Cycleroute" Det er verdense lengste skiltede, internationale sykkelrute. Turen gikk igjennom 9 land rundt Nordsjøen.

Om

© 2023 by NOMAD ON THE ROAD. Proudly created with Wix.com

bottom of page